a a a
  • polski
  • english
  • rosyjska
  • ukraińska

Arqus

Arqus

Arts and Creativity in the Foreign Language Classroom: Interdisciplinarity and Innovation in the Process of Teaching and Learning Slavic Languages

To jedna ze wspólnych inicjatyw Uniwersytetu w Granadzie, Uniwersytetu Wileńskiego i Uniwersytetu Wrocławskiego, której celem jest rozwijanie kreatywności studentów poprzez integrację sztuki i metod interdyscyplinarnych w nauczaniu języków słowiańskich.

Cele projektu

Główne założenia projektu obejmują:

  • Rozwój kompetencji kulturowych: poszerzenie wiedzy studentów na temat kultury krajów słowiańskich.
  • Stymulowanie kreatywności: zastosowanie metod artystycznych w nauczaniu języka obcego w celu zwiększenia zaangażowania i efektywności nauki.
  • Interdyscyplinarne podejście: łączenie różnych dziedzin wiedzy i metodologii w procesie nauczania.

Znaczenie projektu

Inicjatywa ta wpisuje się w szerszy kontekst działań Arqus Alliance na rzecz promowania wielojęzyczności i międzykulturowości w środowisku akademickim. Poprzez innowacyjne podejście do nauczania języków obcych, projekt ma na celu nie tylko poprawę umiejętności językowych studentów, ale także rozwój ich kreatywności i zdolności do myślenia interdyscyplinarnego.

Realizacja zadań

8-9 września na Uniwersytecie Wileńskim odbyło się pierwsze spotkanie robocze wykładowców uczestniczących w projekcie Arqus „Arts and Creativity in the Foreign Language Classroom: Interdisciplinarity and Innovation in the Process of Teaching and Learning Slavic Languages”.

Uniwersytet w Granadzie - lidera projektu - reprezentowały Irina Votyakova Chubukova, Tamara Gorozhankina i Tatiana Portnova, Universytet Wileński - Julia Sniezhko i Anastasia Belovodskaya, a Uniwersytet Wrocławski - Dorota Drużyłowska.

  

Podczas spotkania uczestnicy wymienili się doświadczeniami związanymi z nauczaniem języka polskiego i rosyjskiego jako obcego, omówili kwestie związane z harmonogramem prac nad projektem i jego rozwojem, a także treścią i strukturą przyszłych materiałów dydaktycznych. 

Ponadto postanowiono, że 18 maja 2026 roku na Uniwersytecie w Granadzie odbędzie się seminarium dla nauczycieli języków słowiańskich (języka polskiego i rosyjskiego), na którym zaprezentowane zostaną nowe materiały dydaktyczne, oparte na interdyscyplinarnym podejściu do nauczania języków i kreatywności. Opracowania tych materiałów i włączenie ich do procesu dydaktycznego zapewni atrakcyjne i skuteczne poszerzenie wiedzy studentów o kulturze kraju nauczanego języka oraz przyczyni się do rozwoju kompetencji społeczno-kulturowych studentów poprzez stymulowanie kreatywności na lekcjach języków obcych.

           

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Kliknij, aby nie pokazywać więcej tego komunikatu.